Inställd lydnadsdebut :(

Besvikelsen är total.
Vi gick från 9 ekipage och två lag till 2 tappra ekipage och inget lag. Lag-DM i lydnad inställt, ingen debut för Lurkiburk i morgon 😦

20130524-091510.jpgSom vi har tränat. Surt att inte få debutera men inget är gjort förgäves i alla fall… Bara att ladda om…

Tråkigt att det inte blir nått. Vi som var sponsrade och allt!
Jaja – nästa år: Då jäklar får ni passa er kära värmlandskonkurenter!!

Goda nyheter i alla fall: Vilda mår mycket bättre! Mycket mindre smärtreaktioner och hon går bättre även i traven denna gång. Detta innebär att vi slipper kortison och sätter in låg dos smärtlindring och antiinflammatoriskt ist. Dessutom får hon börja trava på promenaderna. Nu är träningsprogrammet så här:
Fem dagliga promenader med:
4 min skritt + 7 min trav + 4 min skritt
En daglig tur på löpbandet:
5 min skritt + 5 min trav + 2 min skritt
Så gött, Vilda är nöjdast!

20130524-092348.jpgJämför denna bild (tagen igår) med hur det såg ut innan rehab och behandling

20130524-092620.jpg

20130524-092857.jpgSer ni skillnaden? Ja, förutom att hon hade väldigt mycket/lite päls den dagen… Hon står inte alls lika mycket under sig med bakbenen och korset sluttar inte lika brant längre (sista delen av ryggen är betydligt rakare)

LÄTTNAD! Kanske blir hund av Vallman ingen någon gång 🙂

2 tankar om “Inställd lydnadsdebut :(

  1. najmini skriver:

    Snyggt jobbat Linnéa! Så himla skönt för er 🙂

Lämna en kommentar