Analys!

20130520-232417.jpg

Analys av vårt klass ett program igen.
Jäkligt kul och jäkligt krävande. Jag skakade efteråt (adrenalinkicken!) och Lark somnade, mitt i alla som tränade 😉

Vi ska nu dyngfokusera på följande:
– Diskret kontaktord att ta till mellan momenten: Träna ofta, belöna alltid.
– Handtarget att fånga upp o transportera vid behov (om hon äter gräs…)
– Långa linförighetsprogram utan hund för att träna mitt eget fokus!! Mental tävling x flera
– Köp gott godis till mig o ha som ”tänk på nått annat mellan ringarna”. (Jag har inte ätit godis på flera veckor, faktiskt!)
– Skratta åt henne när det blir fel + nostarget kanske? Prova!
– Träna ingång och starter utan koppel
– Kör kedjor med ställande o läggande

Kan lätt konstatera att det här med privatlektioner är min grej. Sorgligt att det var sista inbokade tillfället bara 😥
Tack för allt Carro, du gör min hund fantastisk!

Lämna en kommentar