Ingen hitte-på-sjukdom – HA!

Har fått åtaliga kommentarer i ton med ”Sluta inbilla dig, det är inget fel på Vilda!!” Kursare har kallat hennes diagnos för ”Hitte-på-sjukdom” osv…

Bara jag och Vildas veterinär som hela tiden känt oss övertygade om att nått är det.
Eller ja, Lena har tvingats hålla med så mycket som jag tjatat och Linus har också hållt med. Dock först efter behandlingseffekt då han plötsligt noterat: ”Vilda går konstigt med bakbenen, är det nått fel?” Och ”Varför går hon som Teja med sina framben helt plötsligt?” Haha – jo det är normalt att bredda sina baktassplaceringar och jo det är normalt att gå som Teja. Alltså det konstiga som Linus noterat är att Vilda plötsligt är normal. Det lustiga sambandet är att dessa ”konstigheter” uppstod efter 2 veckors kortisonbehandling. Hemskt mystiskt med tanke på att hon bara har en ”hitte-på-sjukdom” 😉

Ännu mer konstigt är att vi vid den objektiva analysen i rörelselabbet också verkar hitta skillnader! Tror bestämt att mina kursare får acceptera att hitte-på-sjukan numera kallas immunmedierad idiopatisk polyartrit, faktiskt!

20131219-162558.jpg

Är jag glad för min hund har en sjukdom? Nee. Jag är glad för att jag stod på mig, fortsatte testa behandlingsalternativ och att hon nu äntligen verkar bli frisk! Jag önskar fler kunde acceptera att det är ett problem (ffa veterinärer), så att fler hundar kan få rätt behandling!!!

Lämna en kommentar