Min bästa vän…

Lever ett tufft liv just nu. Lark är ett mysterium. Vi har gjort CT och ska fortsätta med scintigrafi nästa vecka. Hon kommer förmodligen aldrig bli någon agilityhund. Hoppas på att hon ska kunna gå lös och få leka åtminstone, ingen vet..
Detta tar mig så hårt att jag inte ens orkar prata om det, orkar inte beskriva, som ni säkert märkt. Lovar att uppdatering kommer när jag orkar o vet mer….

20130924-185345.jpg

Vilda är också lite av ett mysterium. Inte blivit bättre av NSAID. Vi fortsätter sökandet efter en diagnos. Förra veckan kunde vi konstatera: Inget fel på sköldkörteln, blodvärdet var normalt igen (ingen neutropeni längre) och varken lever eller njurar hade tagit skada av NSAID-behandlingen. Idag har vi fortsatt sökandet, nu efter sjukdomen Addison som min käraste vän dessutom är expert på. Det skulle kunna vara orsaken till Vildas onda leder. Vi får se i morgon när svaret kommer…

20130924-190419.jpg

Apropå käraste vän: Vad tusan skulle jag göra utan henne? I förra veckan tog hon hand om spillrorna efter en ledsen Nea som fått jobbiga besked om Lark. Idag har hon snurrat runt med en virrig Nea på kliniken och genomfört världshistoriens krångligaste ACTH-stimulering (testet för att bestämma om Vilda har Addison eller ej). Inte nog med detta så inser vi när vi kommer hem till lägenheten (där för övrigt Nea BOR hos henne) att Nea glömt gömma undan Vildas tabletter. Följden av detta blev att Lilleman ätit 25 tabletter med Onsior (NSAID) :/
Ehm, förlåt för att jag finns och TACK för att du finns ❤

Alla borde ha en lika bra vän som jag har. Vad gjorde jag annars, i dessa tuffa tider…??

5 tankar om “Min bästa vän…

  1. Susanne & Izzie skriver:

    Men stackars er! Hur mycket ska ni behöva ha egentligen! Kramar och hoppas ni får svar och allt blir bra igen framöver! ❤

  2. Louise skriver:

    Men jösses vad händer?? 😦 😦 Finns här om du vill prata! Massa kramar från mig och Snipe skickar en extra puss till syrran ❤

  3. gravling skriver:

    Haha, det är ju enda gången det har varit en fördel att Lillörn är en sån bjässe…. Men du, jag är bara glad om jag kan hjälpa till och underlätta något för dig. Du har ju funnits där för mig genom allt SRMA-och trasiga tår- och gudvetalltskit. Det är väl det vänner är till för? Dessutom tycker jag att det är jäkligt kul att du bor hos mig 🙂 Kram

  4. gravling skriver:

    Någons farmor brukade alltid säga att man inte får det man förtjänar, man får det man klarar av. Så tydligen är du superstark, du fixar det här 🙂

  5. idaljunggren skriver:

    Du är en underbar matte!! Dom gör allt för dig precis som att du gör allt för dom. Tillsammans är ni starka!! Tänker på er

Lämna en kommentar