Målsättningar innan semestern

Nya planer och nya mål.

Teja:

Först lite utvärdering: Tejas mål gick både bra och dåligt. Jag har valt att BARA träna gungan. För att bygga massa värde. Det blir ingen annan agility, alltså är gungan askul. Den strategin har verkligen funkat för hon har utvecklats jättemycket. Nu kan hon springa snabbt ut och stanna och hon lägger sig längst ut och jag kan släppa från maxhöjd och hon ligger ändå kvar. Kan även göra detta ihopsatt i kedja. Idag stötte vi dock på problem. Jag skulle låta henne göra allt själv (skillnaden var att jag inte höll i längst ut och väntade på att hon skulle lägga sig). Men då blev hon rädd och började bromsa när den började vippa. Därför blir nästa plan att lära henne springa max trots att gungan rör sig. Detta mhj av pallar på vardera sida. Övriga mål ska jag också fortsätta med eftersom de inte gjorts alls… Dessutom ska hon lära sig ta hinder trots att jag är långt ut i sidled!

Stimuluskontroll på ungsform och chokladask

 

Vilda:

Vi jobbar på leken just nu och har en bra period. Hon har lekt hos klickerklok bla, dvs stoooora framsteg. Mitt mål är att hon ska apportera och lämna i handen och börja kampa… Ojojoj, coolt om vi ror detta iland =)

Stimuluskontroll på ungsform och chokladask

 

Lark:

Tänderna är påväg ut men jag har inte sett stora förändringar i leken ännu peppar peppar. Därför väljer jag att lägga ned alla kampkriterier alls nu för ett tag och fokuserar ist på att hon ska apportera och lämna i handen.

Ute på nya platser vill jag bygga upp attityden till träning när passen drar igång. Nu tittar hon gärna omkring, bryter lätt osv. Vill få fram bra flyt och attityd.

Hemma: Shejping i korta pass, max två minuter. Nya beteenden. Flyt och stimuluskontroll på ligg osv.

 

ALLA:

Filtträning: Ska tränas minst ett pass dagligen på att ligga på sin filt trots att andra hundar tränar osv…

 

Lämna en kommentar